top of page
  • Obrázek autoraAdriana

Hierarchia svetla letí do tlačiarne!

Všetkých pozdravujem v tento krásny deň (u mňa v Senci naozaj krásny a slnečný deň), v ktorý druhý diel mojej série o innsbruckých démonológoch virtuálne odletel do tlačiarne v Banskej Bystrici :)


Banskú Bystricu nepoznám a neviem o nej dokopy nič - okrem toho, že tam pôsobí TBB, teda obrovská tlačiareň, ktorá je moja najobľúbenejšia, pretože tlačí moje príbehy!


Hierarchia svetla nadväzuje z časového hľadiska na Hierarchiu tmy veľmi presne - pokračuje rovno tam, kde sa prvý diel skončil. Radana konečne pozná identitu vraha Mátého otca. Problém je, že tento vrah mal na svoj skutok pádny dôvod - dá sa teda jeho čin akceptovať? Hierarchia tmy a Hierarchia svetla boli plánované ako jedna kniha, ktorú som však násilne predelila. Aj preto sa s najväčším odhalením príbehu stretnete až v závere druhej časti. Rozhodne to nebude nudný prostredný diel - s tým nerátajte. V porovnaní s Hierarchiou tmy bude všetkého ešte viac - démonov, bitiek, dvojtvárnosti, morálnych dilem aj ťažkého (priam srdcervúceho) rozhodovania. A počkajte, keď uvidíte ten epilóg!!!



Hierarchia svetla sa už dá s 20 % zľavou predobjednať tu - BUX.SK



Prezradím aj niekoľko technických pikantérií zo zákulisia vydávania. Keďže sa Hierarchii tmy po jej vydaní veľmi darilo, Hierarchia svetla vychádza už 7 mesiacov po prvej časti! Rukopisy celej trilógie mám pripravené už dosť dlho, preto nebol žiadny problém dodať vydavateľstvu hotový text, pomodliť sa a pfuj, pfuj, pfuj - opľuť klávesnicu a obrazovku s rozpísaným mailom - „poslať správu s prílohou“.


Rukopis putoval k pani redaktorke, ktorá sa schopne zhostila aj redakčných úprav prvej časti. Presne ako pri predchádzajúcej spolupráci, rukopis mi zaslala so svojimi korekciami a pripomienkami, ktoré som jej bez námietok schválila. Prezradím vám prečo: Tiež pracujem ako redaktorka a viem, čo je to hádať sa s autorom/autorkou pre každú debilinu. Pardon, že to takto napíšem, ale: fakt. že. každú. de-bi-li-nu. Povedala som si, že ak mám mať v živote nejakú zásadu, ktorou sa budem riadiť, jednu jedinú, bude to táto: budem dobrá, slušná a mierumilovná autorka, ktorá bude vďačná za každý konštruktívny redakčný zásah, ktorým sa mi človek na druhej strane (nie v záhrobí, ale na druhej strane počítača) snaží pomôcť. Niektoré veci autor nevidí, autorská slepota je normálne že pojem - treba si to uvedomiť a treba dôverovať. Redaktorka, s ktorou som spolupracovala ja, mi napríklad v rukopise bez zaváhania vyškrtala presne tých zopár viet, pri ktorých som cítila, že to nie je ono a mátali ma v snoch. Proste chytila, vyškrtla, dovidenia. Keď som uvidela svoj upravený rukopis, bolo to dokonalé. Všetky moje problémy razom zmizli a ja som znova mohla spávať.


Problém nastal koncom septembra. Hierarchia svetla mala pôvodne vyjsť pred Vianocami, ale čo zákerní démonológovia nechceli, zariadili brutálne výpadky papiera a lepenky vo všetkých tlačiarňach v Európe. Vidíte, aj takto sa snažili sabotovať moju prácu. Pokúšali sa zabrániť mi odhaliť ich existenciu a protizákonný biznis. Dosiahli však len posun o jeden mesiac, pretože Hierarchia svetla vychádza v januári - ha!


Hierarchia svetla teda vychádza 11. januára - krásny dátum, hlavne ak sú jednotka a jedenástka a všeobecne jednotky vaše obľúbené čísla - moje zhodou okolností sú! A viete, čo bolo ešte úplne neplánované? Počet strán, ktorý je presne rovnaký, ako má aj prvý diel. Rukopisy, ktoré pripravujem na vydanie, majú približne 12,5 autorského hárka sleš 200 wordových strán (TNR, 12, 1,5) sleš 450 000 znakov vrátane medzier sleš 250 normostrán sleš 75 000 slov - čo komu vyhovuje. Osobne nemám rada dlhšie príbehy, pretože pri ich písaní mi hrozí, že sa príliš odkloním od pointy a pôvodného zámeru príbehu. Mám rada stručnosť, rýchly spád, ale to je preto, že som vyrastala na modernej fantasy (Sanderson, Rowlingová, Pullman). Z klasických fantasy príbehov nemám načítaných veľa (Tolkien, Jordan, Lewis) a sú mi vzdialené. Okrem toho, keďže nie je papier ani lepenka, všetkým odporúčam prejsť na poviedkovú tvorbu ;)


Inak sa všetky technické záležitosti okolo Hierarchie svetla vybavili včas a bez ďalších problémov. Jeden grafik mi pripravil obálku - spracoval ďalšiu parádnu ilustráciu od talentovaného ilustrátora (ArtDeepMind) a ďalší grafik šikovne zalomil knižný blok. Keďže papier a lepenka nie sú len nedostatková, ale už aj veľmi drahá komodita, Hierarchia svetla bude stáť o euro viac ako Hierarchia tmy. Vždy sa však niekde nájde zľava - ako hovorí staré príslovie: kto hľadá, toho si démonológ skôr či neskôr nájde.

bottom of page